Meillä muuttuu 1.9. jätemaksut kiloperusteiseksi. Aiemmin se on jollut jotain euroa/tyhjennys ja nyt lootaan on asennettu/asennetaan semmonen siru ja jätteet punnitaan. Tässä pienessä kahden hlön taloudessa tämä todnäk laskee jätemaksuja. Siis pelkästään positiivista. Meiän taloudessa tuo kierrätys ei mikään päivän sana ole, mutta nyt oon ryhdistäytynyt. Kellarin rapuilla on pussit lasille ja metalille ja maito- ja mehutölkeille ja lisäksi poltettavien joukkoon menee tavaraa isolla kädellä. Onneks kylällä on semmonen jätepiste, minne noi pussit sitten voi tyhjentää. Huono puoli siinä on se, että se ei oo minkään matkan varrella vaan sinne pitää aina erikseen lähteä. Mutta mää oon edistynyt ja se on hienoa! :)

Tän e-rit-täin huonon aasinsillan kautta pääsen seuraavaan koruun. Helmetin kuukauden teemana oli kierrätys ja tällä mä siihen sitten osallistuin. En oo ollut ahkerasti kylläkään teemassa mukana, mutta nyt oli niin sopiva sauma. Ameriikan täti toi joskus mulle tuommoisen helminauhansa, joka vaati vähän entraamista. Purin nauhan, pujottelin helmet vaijeriin, lisäsin joukkoon kirkasta Balin hopeaa ja akvamariineja sekä lukoksi laitoin Israelin hopeisen lukon. Korua voi pitää siten, että lukko on takana, jolloin sinisimmän sävyinen akvamariini (kuvassa alin) on edessä tai sitten lukko sopii myös riipuksenomaisesti eteen.

korut_230807005.jpg

Akvamariinivillitykselläni ei oo mitään rajaa. Kun kerran pussin suuta pääsin raottamaan, niin pienen aherruksen jälkeen syntyi myös tämä. Pienet kiekonmalliset akvamariinihelmet on ostettu sikakalliilla StoneAgeHardWare:sta ja isompi möllykkä FireMountainGems:ltä edellisen kuvan kivien tapaan. Vuorikristalli on Satuhelmestä. Eka koru mulla, jossa oon käyttänyt tuommoista putkihelmeä..mallia oon ottanut tietty viisaammilta. :)

korut_230807007.jpg

Taisin viikonloppuna lisätä itseni blogilistalle, mutta jotain oon tehnyt väärin ja pahasti, koska päivitykset ei mee sinne listalle perille.

Jack alkoi purkaa käsi paketissa nyt makuuhuoneesta yhtä seinää. Täst ei oo ollut aiemmin puhetta, joten lienee parempi mennä katselemaan, olisko mulla ollut jotain sanottavaa tähän asiaan. Meillä ei mun tietääkseni ole mitään remonttia menossa...